onsdag 26. mars 2014

Laks med fetaost og mangosaus

Etter inspirasjon fra en av de mange nydelige middagene vi har fått levert fra Lillesands Beste lagde jeg denne lakseretten. Det er så utrolig god miks av smaker og kjapt og enkelt å lage at jeg bare MÅ dele oppskriften.



Ingredienser
Laks (jeg brukte Salma denne gangen, men det velger du selv)
1 mango
0,5 lime
0,5 rødløk, finhakket
1 pk fetaost (jeg brukte Apertina feta)
1 ts honning
Salt
Pepper

Del laksen i passe porsjonsstykker og legg dem i en ildfast form. Ha gjerne litt olje i forma før du legger i fisken. Mos fetaosten med en gaffel og bland i løken, revet skall av en halv lime og litt salt og pepper. Fordel blandingen på laksestykkene og sett inn i forvarmet ovn på 210 grader i ca 15 min. 

Skrell mangoen, del den i biter og ha den i en bolle sammen med honning og saften fra en halv lime. Mos til saus med stavmikser (evt kan du bruke blender). 

Server med ris til, NAM!! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentarer:)