mandag 26. november 2012

Mandagspai

Ja, så var det mandag igjen da. Som vanlig lurer jeg på hva vi skal finne på til middag, helst noe litt kjeskent, enkelt og godt for både store og små. Så i dag ble det en man-tager-hva-man-haver pai. Og det ble en skinke-bacon-brokkoli-pai :-)

Ingredienser til bunnen:
150 g smør
150 g hvetemel
50 g fibramel (eller annet fullkornshvetemel)
2 ss vann
1 vispa egg

Smuldre smør og mel sammen og kna inn vannet til slutt. Smør en paiform og dryss litt mel over, trykk paideigen ut i forma. Prikk bunnen med en gaffel og pensle med egget. Stek på 200 grader i 15 min.

Ingredienser til fyllet:
4 egg
2 dl matfløte
En pakke smårettsskinke (jeg brukte det jeg hadde og det var en halv pakke skinke og en halv pakke smårettsbacon)
50 g raspet gulost
En halv brokkoli delt i små ´buketter´
salt og pepper

Visp sammen egg og fløte. Tilsett salt og pepper etter ønske og rør inn skinke, gulost og brokkoli. Fordel blandingen på bunnen.


Stek midt i ovnen ved 200 grader i ca 30 min, eller til blandingen har blitt stiv og gyllen.

Serverte den med det vi hadde igjen av ingredienser til salat:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentarer:)